Kaart
50.96761915, 4.1873419475229
Wat doen we?
Het evenementenloket screent aanvragen van organisatoren op wettelijke, veiligheids-, mobiliteits- en risicofactoren. Evenementen die een impact hebben op het openbaar domein en/of de openbare orde moeten 8 tot 12 weken voor de geplande datum aangevraagd worden via het digitaal evenementenloket Eaglebe. Afhankelijk van de risicograad wordt al dan niet een veiligheidsoverleg ingepland met de organisatoren en de interne en externe veiligheidsdiensten.
Het evenementenloket wint de nodige adviezen in en levert via het college van burgemeester en schepenen vervolgens de vereiste vergunningen af, bv. vergunning voor het gebruik van elektronisch versterkte muziek, vergunning voor het schenken van sterke dranken, toelating tot inname van het openbaar domein ... Indien specifieke verkeersmaatregelen nodig zijn, stelt het evenementenloket ook een tijdelijke politieverordening op die via de website en andere gemeentelijke kanalen wordt bekendgemaakt.
Als organisator kan je bij ons terecht:
- met vragen over het gebruik van het digitaal evenementenloket Eaglebe
- met vragen over de organisatie van een evenement bv. huur van zalen en materialen, fuifcharter, tijdelijke publiciteit, brandveiligheid, subsidies en reglementen
- voor advies over duurzame en afvalarme evenementen
Als inwoner kan je bij ons terecht:
- met vragen over de afgekondigde verkeers- en veiligheidsmaatregelen
- met vragen over de door het lokaal bestuur zelf georganiseerde evenementen
- met klachten over hinder die rechtstreeks verband houdt met een bepaald evenement