Naar aanleiding van de voorziene herinrichting van het dorpsplein in Mazenzele met invoering van woonerf en de invoering van de zone 30-schoolomgeving in de Verlorenkostbaan, is het wenselijk om in het ruimere centrum van Mazenzele een zone in te voeren van max. 30 km/u.
De zone 30 wordt ingevoerd voor de woonstraten ten oosten van Steenweg - gewestweg N47.
De zone wordt afgebakend als volgt:
- Opwijksestraat, thv aansluiting met SteenwegDe zone wordt afgebakend door middel van de borden F4a en F4b.
De maatregel heeft betrekking op wegen waarover de gemeente het beheer heeft.
De wet betreffende de politie op het wegverkeer gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Het besluit van de Vlaamse regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 betreffende de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer.
Het college keurt het aanvullend reglement goed voor de inrichting van de “zone 30” in het centrum van Mazenzele, met name de woonstraten ten oosten van Steenweg - gewestweg N47.
De maatregel wordt aangeduid met de verkeersborden F4a en F4b.