De gemeente Buggenhout wil de Bussenstraat, verlengde van Doortstraat-Craenenbek, voorbehouden voor landbouwvoertuigen, voetgangers, fietsers, ruiters en speed-pedelecs.
Aan het college wordt gevraagd om de Craenenbek, verbinding tussen Doortstraat en Bussenstraat, eveneens voor te behouden voor deze groep van weggebruikers, om de eenvormigheid te bewaren.
De maatregel heeft betrekking op een weg waarover het gemeentebestuur het beheer heeft.
De wet betreffende de politie op het wegverkeer gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
Het besluit van de Vlaamse regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 betreffende de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer.
Het college keurt het aanvullend reglement goed om de Doortstraat-Craenenbek voor te behouden voor landbouwvoertuigen, voetgangers, fietsers, ruiters en speed-pedelecs.
De maatregel wordt gesignaleerd door verkeersborden F99c en F101c